Preskoči na vsebino
Preteklost v sedanjosti
 

PEDAGOŠKI PROGRAMI

PEDAGOŠKI PROGRAMI

Naši pedagoški programi nudijo poučne in zanimive oglede, ki vključujejo razlago zgodovinskih dejstev, povezanih z gradom Borl ter njegovo strateško lego. V okviru razstave zDravo učenci odkrivajo zgodbo o reki Dravi, njeni biotski pestrosti ter življenju netopirjev, novodobnih prebivalcev gradu. Programi so podprti s šolskim učnim načrtom in prilagojeni starosti učencev, ki aktivno sodelujejo skozi praktične izzive, poskuse in ustvarjalne delavnice.

PROGRAM ZA OTROKE VRTCEV

Otroci spoznajo:

-namembnost gradu nekoč in danes,

  • naravo Haloz s pomočjo tipanja,
  • pomen mlake za dvoživke skozi zgodbo »Žabica je rešena«,
  • življenje netopirjev skozi igro,
  • značilnosti reke Drave in biotsko pestrost živali ter rastlin,
  • preskus potovanja vode (odpiranje cveta).

Ob koncu prejmejo masko netopirja ali žabice.

 

 

 

PRIMERNO ZA 2. TRIADO OSNOVNE ŠOLE

Učenci se seznanijo z:

    • geografsko lego gradu Borl in značilnostmi gričevja Haloze,
    • povezavo gradu z reko Dravo (obrambna funkcija, prehod reke z brodom),
    • zgodovinskimi dejstvi, lastniki gradu in namembnostjo skozi čas,
    • kronogramom na portalu,
    • pomenom grbov nekoč in danes ter grbom rodbine Sauer,
    • življenjem na gradu v preteklosti,
    • pomenom mlake za dvoživke,
    • značilnostmi reke Drave in njeno biotsko pestrostjo,
    • življenjem netopirjev,
    • procesom naravne filtracije vode,
    • praktičnim poskusom potovanja vode.

Program zaključijo z izdelavo origami žabice ali spletnim kvizom.

PRIMERNO ZA 1. TRIADO OSNOVNE ŠOLE

Učenci spoznajo:

  • geografsko lego gradu Borl in njegovo obrambno funkcijo v preteklosti,
  • zgodovinska dejstva, lastnike in namembnost gradu skozi čas,
  • kronogram na portalu,
  • pomen grbov nekoč in danes,
  • življenje na gradu nekoč,
  • značilnosti reke Drave in biotsko pestrost živali ter rastlin,
  • življenje netopirjev,
  • pomen mlake kot bivalnega okolja za dvoživke,
  • proces naravne filtracije vode,
  • preskus potovanja vode (odpiranje cveta).

Na koncu izdelajo naprstno lutko žabe ali netopirja.

 

PRIMERNO ZA 3. TRIADO OSNOVNE ŠOLE IN SREDNJE ŠOLE

Učenci podrobno raziskujejo:

  • geografsko lego gradu Borl in značilnosti gričevja Haloze ter jih znajo umestiti na zemljevidu,
  • srednjeveško družbo, vlogo plemstva in fevdalne sisteme,
  • začetke gradu, pomen vitezov in umestitev v fevdalno družbo,
  • zgodovino in pomen rodbine Sauer, povezavo gradu Borl in dvorca Dornava,
  • grbovne simbole, plemiške nazive (baron, grof), družbene običaje, oblačilni red, pomen vere,
  • pomen in način poročanja plemičev,
  • kronogram in določitev letnice gradnje grajske kapele,
  • zgodovino gradu med 2. svetovno vojno (zbirno taborišče),
  • značilnosti reke Drave, življenje netopirjev ter naravni vodni krog,
  • pomen mlake kot življenjskega okolja za dvoživke s pomočjo zgodbe in poskusa.

Program zaključijo z izdelavo origami žabice ali s sodelovanjem v spletnem kvizu, v katerem najboljši prejmejo nagrade.

 

CENA ZA ŠOLSKE SKUPINE

Cena programa na osebo:

  • Skupine do 25 oseb: 4 EUR
  • Skupine nad 25 oseb: 3 EUR

TRAJANJE: Vodenje po razstavi lahko prilagodimo na 60 ali 90 minut, odvisno od želja skupine.

REZERVACIJA PROGRAMA

Za rezervacijo programa ali dodatne informacije stopite v stik z nami. Vsaki skupini se posebej posvetimo in se veselimo znanja željnih radovednih otrok ter mladostnikov.

Avtorji fotografij: Stanko Kozel, Sandi Kelc, Danijel Turnšek